zaterdag 31 januari 2009

ActivSoftware Inspire Edition

In een vorig bericht schreef ik al dat ik op sommige momenten Activprimary een beetje mager vond. Via onze dealer ben ik toen aan Activstudio gekomen. Hier kon ik aardig mee uit de voeten.

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje vanaf de Prometheanplanet site. De nieuwste versie van de software was klaar en kon als beta worden gedownload. Dit werd de derde dersie van het programma op mijn computer op school.

Ik heb deze weken mijn hart kunnen ophalen. Ik kan nu gewoon Activprimary gebruiken, maar dan met de extra's die ik zocht.
  1. Verschillende flipcharts geopend en netjes bovenin je scherm staan de tabbladen naar die flipcharts.
  2. Een floating toolbar zodat je een groter werkoppervlak krijgt.
  3. Ik zie de optie voor twee pennen ook al zitten.
  4. Je kan nu schakelen tussen de primary en studio edition.
  5. enz.

Tot nu toe gebruik ik deze versie met veel plezier. Helaas kan ik er nog niets mee maken, want wat ik nu maak kunnen andere collega's met de oude versie nog niet openen. Dit neem ik maar even voor lief. ook de kinderen kijken hun ogen uit, want iedere keer zien ze weer een andere versie van de software voor hun neus verschijnen.

2 opmerkingen:

Remko Boers zei

Hoi Maurits,

Vanmiddag heb ik hier in navolging van jou ook een blogpost over geplaatst. Ben zo vrij geweest een link naar jouw blog te maken.

Ziet er goed uit die nieuwe versie. Weet jij ook wanneer de uiteindelijke versie op de Nederlandse markt komt?

Maurits Knoppert zei

@Remko

Die nieuwe versie ziet er zeker mooi uit. ik vind het ook lekker werken. Al ben ik er nog helemaal in thuis.
Wanner de versie officieel uitkomt? Ik weet het niet. Het enige dat ik weet is dat ik hem tot 1 maart gratis mag gebruiken.