woensdag 19 oktober 2011

Windows Phone 7.5

Ik heb al twee keer eerder een stukje geschreven over Windows Phone. Ik heb lange tijd hier niets meer over geschreven, maar de telefoon enorm veel gebruikt. Ik zou bijna kunnen zeggen dat ik hem niet meer kan missen.

Een aantal weken gelden is de gebruikers ervaring nog beter geworden. De lang verwachtte Mango update  is uit gekomen. Na de installatie van deze update merkte ik dat het toestel al meteen en heel stuk sneller reageerde.

Voor mij zijn er een aantal punten die eruit springen:


  1. Als eerste natuurlijk de groepen. Je kan nu verschillende contacten groeperen tot een groep. Alle updates van deze personen op Twitter, Linkedin en Facebook komen nu gegroepeerd bijelkaar. Zo kun je op een handige manier alle updates van je verschillende contacten lezen.
  2. Het is nu mogelijk om conversations in je e-mail aan te zetten. Heel handig om je mailtjes bijelkaar te houden.
  3. Je kan nu ook makkelijk één contactpersoon openen en direct daar vanuit de geschiedenis zien met alle soorten conversaties die er zijn geweest.
  4. Ook komen er nu steeds meer apps beschikbaar voor mango, waardoor het toestel(besturingssysteem) steeds volwassener wordt.

Iedereen die zegt dat ze een nieuw toestel willen hebben geef ik dit ook steeds als optie aan. Helaas is er nog steeds weinig bekendheid. Waarschijnlijk zal straks zo rond de feestdagen en met de komst van een heleboel nieuwe toestellen de reclame machine pas goed gaan rollen.

Een goede website waarop veel Nederlandstalig nieuws staat is WP7NL.nl.



Geen opmerkingen: