zondag 23 november 2008

ACTIVBoard workshops Deel 2

We zijn nu een week verder. Na een telefoontje over de gegeven cursus hebben we meteen de aanbieding gekregen voor een vervangende cursus. Helemaal geweldig dat dit zo opgelost kan worden. In januari zitten de collega's weer klaar voor een nieuwe cursus, maar nu gegeven door iemand van de Activeboard people. Ik hoop dat deze cursus nu wel aan de wensen zal voldoen.

Tevens ben ik deze week in klas aan de slag geweest met ACTIVstudio(Dit is de software voor het voortgezet onderwijs). Ik moet zeggen dat ik in deze software heel erg mijn ei kwijt kan. Ook heb ik hier mogelijkheden die ik in ACTIVprimary mis.

De drie meest opvallende zijn:
  1. Je kan fullscreen werken. Je gebruikt nu het hele bord en je hebt geen "last" meer van die twee grote brede werkbalken.
  2. Je kan meerdere flipcharts tegelijk open hebben.
  3. Je hebt nu een floating toolbar. Je kan hem plaatsen waar je er geen last van hebt en je kan hem minimaliseren tot een klein vierkantje.

Verder heb ik deze week ook het ACTIVtablet geprobeerd. Het is leuk en aardig, maar ik weet niet of het een toegevoegde waarde heeft voor het thuismaken van je flipcharts. Je kan net zo goed met je muis aan de slag.
In eerste instantie werd nog gezegd dat je het tablet moest aansluiten, omdat je anders een soort watermerk op je scherm zou krijgen. Dit zou gebeuren omdat je geen ACTIVboard hebt aangesloten, maar hier heb ik niets van gemerkt.  Je krijgt alleen tijdens het opstarten een melding dat er geen bord is aangesloten.
Ik denk dat ik er wel eentje aanschaf voor school, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Wel meteen een vraag. Iedere keer als er een cursus is geweest komt de ACTIVslate uit de koffer. Heeft iemand deze in gebruik? Ik zie nog niet echt hoe ik er gebruik van kan maken en of het een meerwaarde heeft.




Geen opmerkingen: