maandag 10 november 2008

Wat moet je installeren?

Ik heb nu zowel op school als thuis een aantal keer een pc opnieuw moet installeren. Zo heb ik nu een drietal programmaatjes die ik zo wie zo installeer.

Als je pdf'jes wilt lezen staat meestal Adobe voorgeïnstalleerd op je pc, of het is het eerste waar je aan denkt om te gebruiken. Een groot nadeel van dit programma is dat het heel lang duurt met opstarten. Foxit reader is een freeware programmaatje dat dit ook heel goed kan, maar dan heel snel. Het programma zier er mooi vormgegeven uit en laadt pdf documenten een heel stuk sneller dan Adobe.


Dit is een programma dat helaas niet meer onder Vista werkt, maar wel goed onder xp. Dit is te vinden bij de powertools van Microsoft. Heb je een foto of een mapje met foto's en je wilt ze snel verkleinen, dan klik je er met je rechtermuistoets op.
Tussen al je normale keuzes zie je nu ook een mogelijkheid tot resize. Je hebt nu verschillende mogelijkheden hoe je wilt resizen en of alles moet worden overschreven of een kopie van gemaakt moet worden.

Nu microsoft al een tijdje zijn nieuwe office pakket op de markt heeft gezet loop je vaak tegen het probleem op dat je een document krijt in een office 2007 indeling terwijl je zelf bv. office 2003 gebruikt. Sinds het nieuwe pakket is het niet meer mogelijk om deze nieuwe bestands formaten te openen. 
Deze converter maakt het mogelijk om deze documenten toch te openen  en te gebruiken.


Dit zijn een drietal programmaatjes die ik zelf erg makkelijk vind en ook bijna als eerste installeer. Hebben jullie er nog meer? Laat het weten, want misschien kan ik ze ook wel gebruiken.






Geen opmerkingen: