woensdag 12 november 2008

ACTIVBoard workshops

De afgelopen week hebben we twee workshop georganiseerd voor het ACTIVBoard. Maandag was er een veredelde knoppencursus. Dit om het geheugen van de meeste collega's weer even op te frissen. Iemand van de firma Ducab (De leverancier van onze borden) kwam langs om deze workshop te geven. Het was voor de aanwezige collega's weer goed om even te zien wat ook alweer mogelijk was/is. 
Na de cursus raakte ik aan de praat met deze man over de verschillen tussen ACTIVBoard en SMART. Eén van de verschillen vond ik dat je bij het SMARTboard over kon schakelen naar full screen. Dit gebruikte ik veel en mis ik nu wel een beetje. Hij gaf aan dat dit in activstudio(de software voor het voortgezet onderwijs) wel zo is. 

Hij stelde voor om een cd van activprimary te ruilen voor een dvd van activstudio zodat ik wat verschillen kon zien. Ook gehad over voorbereiden van de lessen thuis. Hier kon je de ACTIVTABLET mooi voor gebruiken. Hij stelde voor om er eentje naar school te sturen om te proberen en als het wat was konden we hem kopen.

Helemaal geweldig dus hoe ik geholpen ben en hoe ik nu achter de laptop de verschillen in software met de ACTIVETABLET kan vergelijken.

Dinsdag hadden we een verdiepingscursus georganiseerd. De firma Ducab had hier een andere partij in de arm genomen om deze cursus bij ons te geven. Er konden 8 collega's meedoen en deze zaten ook vol spanning te wachten op wat komen ging.

Helaas bleek dit vergeleken met de cursus van maandag een kleine deceptie te zijn. De collega's die er waren vonden het wel aardig, maar mijn gevoel was dat er meer uit te halen zou zijn geweest bij een verdiepingscursus. Morgen dus maar even kortsluiten met Ducab of ze al eens vaker met deze partij hebben samengewerkt en om onze ervaringen even door te geven.




Geen opmerkingen: