donderdag 16 oktober 2008

Scholenlijst

Vraag mij niet waar, wanneer en hoe.

Op een gegeven moment kwam ik in aanraking met de scholenlijst. Het aanmelden op deze lijst was één van mijn eerste acties als ict-coördinator. Het is een soort van ontmoetingsplaats van ict-coördinatoren binnen het onderwijs en iedereen die op andere manieren met ict en onderwijs bezig zijn. Op de website wordt het zo omschreven.

Welkom op de mailinglist voor webmeesters en -juffen.
Deze is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt met het beheer van websites voor (basis)scholen en/of actief is in het werken met ICT toepassingen in het onderwijs. Hier vind je een plek waar je je vragen en tips kwijt kunt! Nadat je lid bent geworden ontvang je per e-mail vragen en oplossingen van anderen. En je kunt zelf (ook per e-mail) vragen of oplossingen voorleggen. Zo helpen mensen uit de praktijk elkaar!
Meld je aan: het is gratis, en opzeggen van je lidmaatschap is zonodig snel gedaan. Of blader eerst eens door het archief, zodat je een idee krijgt wat er zoal op de lijst besproken wordt.
Bedenk daarbij: elk onderwerp mag, als het maar over ICT en onderwijs gaat.
Kortom, deze lijst is hét kennis-net(werk) voor alle ICT op school!


Wel moet ik op dit moment zeggen dat ik een zgn lurker ben. Erg interessant om dingen te volgen die hier voorbij komen. Erg veel iniatieven hebben op deze lijst hun oorsprong gevonden een goed voorbeeld is bv. wikikids. Ook kun je terecht als je zelf een probleem ervaart binnen ict in het onderwijs. Er is altijd wel iemand die een oplossing weet, of die je op de goede weg weet te zetten.

Geen opmerkingen: