donderdag 16 oktober 2008

Voorstellen

Ik geloof dat ik het een beetje in de verkeerde volgorde doe. Je hoort je eerst voor te stellen en dan begin je met het schrijven van je blog.

Ik zal dan nu ook maar eerst wat over mijzelf en de rede van dit blog vertellen.

Zoals rechts op de pagina te lezen valt ben ik al vanaf 1997 werkzaam op een basisschool in Den Haag. Bijna vanaf hetzelfde moment ben ik ook de ict-coördinator op deze school. In het begin was het vooral uitdenken wat willen we en hoe pakken we het aan.

Op dit moment hebben we een goed draaiend netwerk bij ons op school en iedereen maakt er gebruik van. Kinderen oefenen hun (extra)oefenstof op de computer en collega's maken voor de administratie en digitaalschoolbord gebruik van hun computer.

De laatste jaren merk ik dat ik steeds bezig ben om de computer ook juist voor de collega's in te gaan zetten. Mijn gedachte is steeds dat als de computer op de juiste manier gebruikt wordt het een extra hulpmiddel voor de leerkrachten kan zijn.

Ik denk dat ik hierover veel wil gaan delen op dit web-log. Op welke manieren ik de computer probeer te gebruiken als taakverlichting.




2 opmerkingen:

Remko Boers zei

Welkom als blogger.
Ben benieuwd wat je te schrijven hebt.
Kijk voor adviezen over bloggen ook eens bij: http://www.problogger.net/

Of op mijn blog uiteraard.. :-)

Maurits Knoppert zei

@remko

Bedankt voor je welkom. Ik heb al aardig wat dingen in mijn hoofd zitten om wat te vertellen.

En adviezen. Om heel eerlijk te zijn heb ik al een aantal zaken schaamteloos vanaf jouw pagina gekopieerd en ben bezig om de punten door te werken die je al eens hebt neergezet.

Maurits