zondag 19 oktober 2008

www.officeforum.nl


Een website als titel?

Dit heeft ook wel een heel speciale reden. Vanaf het moment dat ik het office pakket echt goed ben gaan gebruiken kwam ik vaak tegen dingen waarvan ik wel wist dat het mogelijk was, maar niet wist hoe.

Dit kwam als eerste naar voren toen ik excel ging gebruiken. Eenvoudige formules en opmaak lukte mij wel, maar de complete overblijfadministratie erin verwerken was een leuk vakantieproject. Stapje voor stapje kreeg ik met hulp van de mensen bij het officeforum excel steeds beter onder de knie. 
Vragen staat er altijd vrij en er zitten heel wat mensen die je rustig iedere keer weer stukje verder kunnen helpen.

Op dit moment zit volgens mij nog steeds de grote kracht bij de access hoek. Dit was nl. mijn volgende project. Access onder de knie krijgen.  Stapje voor stapje door zelf dingen te probere, het forum te lezen en de juiste vragen te stellen is het mij gelukt om een aantal goed draaiende databases te maken die we nog steeds op school gebruiken.

Dit stukje is dan ook wel een beetje om de mensen op dit forum te bedanken, want door hun bereidwilligheid en kennis helpen zij weer iedere maand honderden mensen op weg die ergens weer vast zitten.

Heb je vragen over het office pakket dan is dit denk ik een uitstekend forum waar je goed je vragen kwijt kunt.


2 opmerkingen:

Remko Boers zei

Ha Maurits,

Mag ik vragen wat je dan in access gedaan hebt? Waar gebruik je dat voor?

Wellicht kun je daar een blogpost aan wijden.

Wij gebruiken op school Excel voor een aantal handige zaken rond registratie en handelingsplannen

Maurits Knoppert zei

@ Remko

zie mijn volgende post.